Lyžařský kurz - 2. stupeň

Pár střípků z lyžařského výcvikového kurzu pro žáky 2. stupně.

Je pondělí 26. února, teploměr ukazuje -18 °C, pofukuje čerstvý vítr a 34 dětí z naší školy odjíždí na týdenní lyžařský kurz do Karlova pod Pradědem. Nadšení dětem čiší z očí už při nastupování do autobusu, v očích učitelů jsou vidět spíše obavy, jak takové severské teploty zvládneme.

Po příjezdu do Karlova a ubytování v hotelu Moravice, vyrážíme na svah a dělíme se na skupiny lyžařů a snowboardistů. Fouká, sněží, pocitová teplota kolem – 30 °C a to ještě netušíme, že to tak bude celý týden. Děti bojovaly statečně, kromě pár chvilek v teple bufetu, celé dopoledne a odpoledne lyžovaly. A aby toho nebylo málo, jdeme před večeří na procházku a kopec obsypeme při bobování a hrách na sněhu.

Ačkoli nás po celodenním lyžování začíná v podvečer stíhat únava, přece nenecháme ležet ladem běžky, které jsme společnými silami navoskovali. A tak skupinka asi 10 dětí vyráží do stopy, která je vyfrézovaná pár desítek metrů nad chatou. Na lesní cestě tedy stráví úterní a čtvrteční podvečer a někteří na běžkách ujedou první kilometry ve svém životě.

Středeční odpoledne zařazujeme „odpočinkový“ půlden. Zahájili jsme ho zimním turistickým pochodem zakončeným v části skiareálu „U Myšáka“ . Za naplnění zbytku tohoto odpoledne velmi děkujeme manželům Sadilovým. Díky nim si děti vyzkoušely jízdu na snowtubingu, posilnily se výbornou palačinkou s horkou čokoládou a večer zakončily jízdou na rolbě. Poděkování patří také za poskytnutí celodenní jízdenky navíc.

Ve čtvrtek ráno jsme se vzbudili a….. nefouká, azurově modrá obloha a také se „výrazně“ oteplilo. Rtuť teploměru ukazuje mínus 16 stupňů. Celý den jsme strávili na lyžích a stejně tak pátek, kdy jsme lyžovaní zakončili o trochu dříve, abychom se sbalili a vyrazili k domovu.

Ačkoli každý den po ukončení odpoledního lyžování děti vypadaly, že už toho mají dost, po návratu na chatu vždy náramně ožily. Večery byly naplněné dalšími aktivitami. Děti si vyzkoušely pod odborným vedením voskování a údržbu lyží. Člen horské služby seznámil děti se svou prací a ukázal jim výbavu horských záchranářů. Vyučující děti obeznámili s pravidly bezpečnosti při pobytu na horách, při pohybu na sjezdových i běžeckých tratích, se zásadami první pomoci a s možným využitím aplikací pro mobilní telefony – Horská služba a Záchranka. Čtvrteční večer děti navštívily vystoupení kouzelníka (organizovala jiná škola ubytovaná na chatě), zatančily si a pobavily se při hraní her.

Pochvalu zaslouží všechny děti, že i v tak těžkých klimatických podmínkách přistupovaly vzorně k výuce lyžování. Také se po celou dobu výcviku velmi dobře chovaly a slušně vystupovaly.

Malý dodatek: zima byla až neskutečná a z toho důvodu množství fotek omezené, protože vystrčit ruce z rukavic, to se opravdu nedalo….